Hala firmy transportowej

Firma transportowa w hali stalowej

Rozbudowa lub budowa od podstaw siedziby firmy transportowej to zawsze wyzwanie dla generalnego wykonawcy projektu.
Spis treści
Hale garażowe i serwisowe Zaplecze Hale logistyczne

Rozbudowa lub budowa od podstaw siedziby firmy transportowej to zawsze wyzwanie dla generalnego wykonawcy projektu. Całość inwestycji zaczyna się od opracowania procesu logistycznego, jakim będzie się rządził planowany budynek. Hala stalowa, żelbetowa lub hybrydowa musi być zaplanowana tak, żeby ograniczyć straty logistyczne związane z transportem wewnętrznym. Ważne jest również odpowiednie wykorzystanie powierzchni hali pod regały oraz szybkość dostarczania i wydawania towaru w strefach załadunku i rozładunku. Wszystkie te elementy tworzą bardzo skomplikowany pod względem konstrukcyjnym i instalacyjnym system, przy którego realizacji należy także pamiętać o obostrzeniach przeciwpożarowych dotyczących gałęzi przemysłu, w której prowadzone się działania przez inwestora. Dodatkowym utrudnieniem dla podobnych przedsięwzięć jest wymóg związany z funkcjonowaniem chłodni i mroźni, a także ten dotyczący zachowania czystości dla procesu spożywczego.

Hale garażowe i serwisowe

Hale wybudowane na potrzeby serwisowania i wykonywania napraw samochodów osobowych i ciężarowych są dzisiaj nowoczesne. Ich walory architektoniczne mają przyciągnąć klienta, dzięki czemu takie pomieszczenia zupełnie nie przypominają tradycyjnych warsztatów. W zależności od zapotrzebowania na stanowiska serwisowe, z pomocą hali stalowej można w łatwy i szybki sposób postawić wymagany warsztat naprawczy dla pojazdów, spełniając przy tym wszystkie wymagania i przestrzegając przepisów dotyczących m.in. obecności i działania usprawnień technicznych, takich jak: kanały, podnośniki hydrauliczne, suwnice itp.

Zaplecze

W każdej z hal, w której dochodzi do bezpośredniego spotkania z klientem należy zapewnić odwiedzającym miejsce oczekiwania. Dla serwisu samochodowego jest ono wydzielonym, osobnym pomieszczeniem, w którym w spokoju i komforcie klienci mogą poczekać na realizację usługi serwisowej. Taki pokój w halach logistycznych jest zwykle rozbudowany o węzeł sanitarny, dzięi któremu oczekujący na rozładunek kierowcy samochodów ciężarowych mogą się odświeżyć i przygotować do dalszej trasy.

Zaplecze socjalno-biurowe dla hal serwisowych lub logistycznych można, w zależności od wielkości pomieszczenia, wykonać w systemie g-k bezpośrednio na hali, albo jako osobny, tradycyjny budynek oddzielony ścianą pożarową.. Jedno i drugie rozwiązania ma swoje plusy i minusy, a żeby wybrać najlepszy wariant firma projektująca musi dokładnie poznać potrzeby oraz planowany budżet inwestora.

Hale logistyczne

Hala logistyczna charakteryzuje się potrzebą dużej rotacji towaru, co z kolei wiąże się z dobrze rozplanowanym transportem wewnętrznym powodującym możliwie jak najmniejsze straty czasowe. Struktura hali i jej konstrukcja projektowane są na podstawie indywidualnie dobranego systemu regałowego oraz ze względu na wykorzystywany przez inwestora sposób przewożenia towarów. Transport wewnętrzny może być w pełni zautomatyzowany lub tradycyjny. Ten drugi będzie prowadzony np. za pomocą wózków widłowych elektrycznych lub spalinowych. Dostęp do hali logistycznej z zewnątrz zapewniany jest najczęściej za pomocą doków załadunkowych, umożliwiających zrównanie poziomu posadzki z podłogą naczepy ciągnika siodłowego.

Dowiedz się więcej - kontakt Wyceń swoją inwestycję
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.